۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

همه چی آرومه ، تو کنارم هستی!

و چقدر بعدش اون جمع رو دوست داشتم، اون جمعی که می شه باهاشون پشت سرهم سیگار کشید. آتیش به آتیش و پُک به پُک و دودشو داد هوا و لبخند راحت زدو برای یه ساعتی بی خیال دنیا شد و احساس خوبی کرد. بعد مدتها دوباره سیگار کشیدن رو دوست داشتم، که برای من دوست داشتن سیگار به جمع باهاشه. به آدمهاییه که باهات سیگارو برمیدارن و آتیش می کنن و دود میدن بیرون. که دلم تو این هفته دوبار بدجور تنگ شد که آدمها رو جمع کنم، تا بریم تو یه کافه بشینیم ، چرت وپرت بگیم و سیگار بکشیم. که باز مزه گس ته سیگار خاطره خوشی داشت.
یاد اولین باری افتادم که دوست ماجراجو و خوش فکرم بهم سیگار داد. بچه نبودم، یه آدم بزرگ کامل بودم که می خواستم خط قرمزو رد کنم و اون آدم رو همیشه به این خاطر دوست داشتم که برای اون چیزی که می خواست می جنگید و این کارو به زیبایی انجام میداد. و بعد یه آدم سیگاری راحت دیدم. پسربچه ای که باز من رو یاد همه اون چیزهای عجیبی می نداخت که دنبالشون نرفته بودم و اون تو خودش داشت. و باز سیگار طعم عجیبی داد برام.
از لحاظ علمی می دونستم خوب نیست. اما از لحاظ حسی دوستش داشتم. یه جور حس افسار کسیختگی بهم میداد. وقتی سیگارو می کشیدم، دیگه اون دختر خوبه خانواده نبودم. اونی که به خاطرش خجالت می کشیدم. حالا من هم یه چیزی داشتم که پنهانش می کردم. که مال خودم بود، اصیل اصیل.
اما هیچ وقت تنهایی بهم حال نداد. با اینکه Captain Black Sweet رو که دیگه ته خوشمزه بود، تنهایی توی جاده تجربه کردم. اما مزه اش خوب نبود. آخه چه طور آدمها این رو تحمل می کردن؟همه چیز توی دنیا باید خوش مزه باشه، تا قابل تحمل باشه. و اینجوری شد که ترجیح دادم بقیه بکشن و من لذت ببرم. مگه جاهایی که سیگار خوبی بود و آدمهای جالبی . تو ولنجک تو چمن تو سرما سیگار برگی که سوغاتی خارج حاجی بود برای همه، پُک به پُک دست به دست می شد و فضارو خلسه آور می کرد. تو خونه وقت نبودن خانواده با دوست چند ساله و باز هم یه بسته Captain Black و حرف و بحث و نظر تا بیشتر شبیه آدمهای فیلسوفی بشیم که من و اون سالهاست می خوایم بشیم.
تو هربار کشیدنش، می دونستم باید حواسم باشه که بهش عادت نکنم که من آدم عادت کردن و بعد ترکش نبودم. که بعدترش دیدم بدجوری آدمه رو اسیر می کنه، که حتی آدمه رو وادار می کنه اونی که دوست داره وادار کنه کاری که دوست نداره رو انجام بده. که حرمت هارو می شکنه. اما هنوز هم وقتی به یه جمعهایی مثل اون روز عصر می خورم، لذت می برم از کشیدنش. لذت می برم از بودنم اونجا تو اون هوا توی اون دود. توی اون حرفها و تیکه ها و شوخی ها و ابر طوسی بالای سرمون و همه اون بسته های رنگی روی میز که می شه ازش بارها و بارها کشید و از صدای فندکی که بازو بسته می شه و پوف دودی که بیرون می دی. عین خود زندگی که دود می شه و می ره!
و چقدر الان دوستشون دارم همه این آدمهای دوروبرم رو که تو همه این دنیایی که می تونه ناامیدت کنه، بهت هنوز انگیزه می دن که باشی برای زندگی .

۱۲ نظر:

يک انسان گفت...

سیگار به جا و هوا و آدم و همراه معنی داره! موافقم
و باش تا همیشه با هم پکی به هر سیگاری که شد بزنیم که مهم بودن با هم نه مزه سیگار

یک عدد گارفیلد برنامه نویس گفت...

دهنم هنوز مزه گسی می ده! هنوز که هنوزه.

ruzbe hezai گفت...

گلاب به روتون دهن من مزه ... میده هنوووووز!

Unknown گفت...

من كاري به لذتش ندارم و حسابتو ميرسم به موقعش!!!

Seveni گفت...

Garfield joonam vaghti inhame khube ke baham hastim o be ghole to engar fareghim az hame chiz,hes mikonam hame doodhaye hasele dare jazb mishe,va cheghadr michasbe,hoom,govaraye vojoode bar o bache paye:D

یک انسان گفت...

روزبه جان پس معلومه که بالاخره اتفاقی که در انتظارش بودی رخ داده;)

گارفیلد قول میدم دفعه بعد خوش طعم باشه

seveni : چرا seveni؟ یعنی چی؟ و اینکه آره هاااا واقعا داره جذب میشه

یک انسان گفت...

من نمی فهمم واقعا این کاره که کردم یعنی چی؟ میام تو وبلاگ یکی دیگه جواب اونایی که کامنت گذاشتن رو میدم! خداییش حقم نیست که جناب گارفیلد با اردنگی پرتم کنه بیرون؟

یک عدد گارفیلد برنامه نویس گفت...

موافقم! فقط دیگه تکرارش نکن، من به حفظ حریم شخصی حساسم! وبلاگ آدم ناموس آدمه!

يک انسان گفت...

ناموس؟ (:/ فک می کردم از این کلمه بدت میاد

لیلا گفت...

پای خاطره ها رو نکش وسط. وقتی که تونستی فقط از حال حرف بزنی، اونوقته که واقعا آدم بزرگ شدی!! اونوقتی که من بتونم دیگه اینجا کامنت نذارم، اونوقت واقعا آدم بزرگ شدم:)
بزرگ شدن یعنی همین! یعنی اینکه برق هیچ نخ براقی، از میون گل و لای چشمتو نگیره و فقط چشم بدوزی به همونی سرش تو دستته.

یک عدد گارفیلد برنامه نویس گفت...

لیلا من هیچوقت اینطوری آدم بزرگ نمی شم، و تورم دوست دارم چون نمی شی! چون که من عاشق اون نخ براقم!
گنازززز من هیچ کار بدی نکردم که! اینا همه شاهدن! :D دوستت دارم
seveni با گوارای وجودت خیلی حال کردم!
بچهء آدم، اون با این فرق داره!

یک انسان گفت...

من بچه حوام :دی